AKTUALNOŚCI

Pokolenie C/generacja Z w klubie fitness

17 stycznia 2019

Jak przywiązać i zachęcić przedstawicieli najmłodszych pokoleń do regularnego treningu w klubie fitness?

Nowe technologie to wielkie wyzwanie i jednocześnie wielka szansa dla klubów fitness na pozyskanie i zachęcenie do regularnej aktywności fizycznej młodego pokolenia Z. Jak wykorzystać atuty social mediów, by dotrzeć do tej grupy odbiorców? O tym czytamy na łamach portalu www.bodylife.com.pl.

Jakie jest pokolenie C?

Pokolenie C występuje pod wieloma nazwami. Określa się je również jako iGeneration, digital natives czy digital X, czyli dzieci pokolenia X. To pokolenie urodzone po 1995 roku, które wychowało się z telefonem w ręku i dorastało w cieniu takich gigantów jak Apple, Facebook czy Google. Jak dotąd to najlepiej dopasowane cyfrowo pokolenie w historii. Do grupy Z nie sposób dotrzeć z jakimkolwiek przekazem, nie znając i nie rozumiejąc specyfiki świata Internetu. Pokolenie to traktuje nowe technologie funkcjonalnie – jako narzędzie służące do osiągania konkretnych celów.

Jakie są główne cechy pokolenia C?

  • Prowadzi życie towarzyskie głównie online. Wirtualna rzeczywistość jest dla tej generacji naturalnym „miejscem spotkań”, a przynależność do wybranej społeczności – kluczowa. Jak to wykorzystać na potrzeby promocji klubu fitness? Przykładowo, poprzez zorganizowanie grupy fanów na Facebooku lub stworzenie grupy wokół konkretnych zajęć czy trenera. W ten sposób może udać się stworzyć bezpośrednią relację z XD.
  • Ceni praktyczne wskazówki, tutoriale i krótkie formy audiowizualne. Dobrym pomysłem jest nagrywanie krótkich filmików edukacyjnych, szkoleniowych i udostępnienie ich w social media. Materiały te powinny być oryginalne, konkretne, rzucające się w oczy, ale nie nachalne – wtedy wzrasta szansa na ich udostępnienie i zwiększenie organicznego zasięgu prowadzonego przez klub fitness kanału SM.
  • Jego przedstawiciele są wielozadaniowi. Większość z nich wykonuje kilka czynności naraz, prowadzona przez klub fitness komunikacja powinna to wykorzystywać. Marka powinna być obecna w kilku kanałach komunikacyjnych i w każdym z nich prowadzić innego rodzaju interakcje z pokoleniem C.
  • Ceni wiarygodność i autentyczność. Pokolenie C ceni markę tak długo, dopóki dotrzymuje danych obietnic. Raz zawiedzione zaufanie XD bardzo trudno odzyskać. Wielkie znaczenie dla pokolenia C ma również rekomendacja rodziny i przyjaciół. Warto wykorzystać również ten mechanizm w działaniach promocyjnych.
  • Consumer Experience. Odbiór marki przez pokolenie C jest bardzo istotny dla jego pozyskania i budowania lojalności. Warto prowadzić bieżące ankietowanie, by poznać ocenę marki w oczach najmłodszych konsumentów.

Choć pozornie wydaje się, że to drobiazgi, to mogą mieć znaczące przełożenia na decyzje najmłodszych pokoleń o korzystaniu z usług danego klubu – lub przeciwnie, o przejściu do konkurencji. Z badań przeprowadzonych przez Gartnera wynika, że 89 proc. badanych firm w przyszłości będzie konkurować głównie przez Customer Experience.

Warto o tym pamiętać i budować pozytywne emocje wokół marki oraz autentyczne relacje z odbiorcami – tylko w ten sposób można stworzyć z nimi prawdziwe więzi i na dłużej przywiązać najmłodszych konsumentów do swojego klubu fitness.

Źródło: www.bodylife.com.pl